Cinta Amir 'Raja Lawak' Mula Berputik Selepas Buat Solat Istikharah

Wednesday, April 09, 2014 by
'Sooooo sweetttt...' gambar eksklusif Amir bersama 'I' yang dikirimkannya untuk pembaca mStar Online. 


PETALING JAYA: Peserta Raja Lawak musim ke 3 (RL3) iaitu Amir membuat pengakuan hatinya sudah terbuka dan berhasrat untuk berkahwin dengan seorang wanita yang hanya mahu dikenali sebagai ‘I’ selepas hampir enam bulan berkenalan.


Amir atau nama sebenarnya Mohammad Amirullah Azmi, 26, berkata, perasaan cinta itu mula berputik selepas dia melakukan solat sunat istikharah bagi mengetahui sama ada wanita berkenaan sesuai untuknya ataupun tidak.

“Alhamdulillah... dalam solat yang saya lakukan, saya terbayang wajah dia dan akhirnya saya membuat keputusan memilihnya sebagai cinta saya walaupun sebelum ini saya serik untuk berkawan dengan wanita.




Amir pernah dikecewakan lima wanita termasuk jururawat sebelum ini.


“Lagipun I amat baik dan dia pandai menjaga hati saya,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini pada Selasa.

Menerusi laporan mStar Online pada 11 Februari lalu, Amir berkata fikirannya masih keliru untuk membuat pilihan dua orang wanita yang dikenalinya menerusi people nearby pada aplikasi laman sosial WeChat.

Sebelum itu Amir mendakwa pernah dikecewakan lima orang wanita termasuk seornag jururawat apabila mereka bertindak mengambil kesempatan terhadap popularitinya sebagai seorang artis.

Mengenai cinta terbaharunya, Amir telah menemui keluarga wanita berusia 20 tahun itu yang tinggal di Cheras, dekat sini bagi mendapat restu.

Malah Amir akan membuat kunjungan kali kedua untuk meluahkan hasratnya yang sebenar pada munggu hadapan sebaik sahaja selesai penggambaran telefilem Puntianak Teng Teng terbitan Zeel Productions di Perlis.

“Keluarga saya dan keluarga kekasih saya itu sudah tahu yang kami berkawan secara serius tetapi saya belum memberitahu mereka secara rasmi lagi. Insya-Allah saya akan melakukannya secepat mungkin,” katanya.

Tambah Amir, dia merancang untuk menamatkan zaman bujangnya pada tahun hadapan dan berharap agar I ikhlas berkawan tidak seperti wanita yang dikenalinya sebelum ini.



Amir (tengah) bersama dua tong sabun yang dijual secara terus kepada peminatnya.

Dalam pada itu Amir berkata, selain berlakon dia  juga sibuk  mencari pendapatan tambahan dengan menjual sabun pencuci (detergen) bagi kawasan Kuala Lumpur dan Selangor yang dilakukannya sejak sebulan lalu.

Perniagaan itu mendapat sambutan menggalakkan khususnya bagi pengusaha dobi, kedai makan dan juga orang perseorangan.

“Saya jual sabun itu dengan harga RM35 bagi setiap botol yang beratnya 10 kilogram. Menariknya, saya sendiri akan hantar sabun-sabun itu ke rumah pelanggan saya tak mengira waktu walaupun sudah pukul 2 pagi,” katanya.

Amir berharap dengan adanya pendapatan lebih itu, niatnya untuk berumah tangga dengan I akan dipermudahkan.

Orang ramai yang ingin mencuba sabun pencuci bagi menyokong perniagaan Amir ini bolehlah menghubungi rakan kongsinya iaitu Azrai di talian 012-6991164.


Oleh: NIEZAM ABDULLAH
niezam@thestar.com.my

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com