Gambar Majlis Pernikahan Anang Dan Ashanty

Anang Hermansyah memanjatkan doa setelah selamat diijabkabulkan. Kini Ashanty secara rasmi telah menjadi isterinya yang sah.

JAKARTA: Selepas melalui proses persiapan yang panjang, penyanyi dan komposer Anang Hermansyah dan Ashanty akhirnya sah bergelar pasangan suami isteri.

Dengan sekali lafaz, bekas suami kepada penyanyi Krisdayanti itu bernikah dengan Ashanty di Masjid Albina, Senayan,Jakarta Selatan di sini pada petang Sabtu. Majlis akad nikah itu disaksikan keluarga kedua belah pihak.

Anang Hermansyah dengan rasminya telah menikahi Ashanty di Masjid Albina, Senayan, Jakarta Selatan, Sabtu (12/05/2012) dengan mas kahwin sebanyak Rp 12.512.
 


Ciuman mesra Anang Hermansyah untuk Ashanty setelah selesai upacara akad nikah di Masjid Albina, Senayan, Jakarta Selatan semalam.


Pasangan selebriti Anang Hermansyah dan Ashanty menunjukkan surat nikah mereka.


Bapa kepada Aurel dan Azriel itu menyunting Ashanty dengan mas kahwin berupa sepersalinan pakaian solat, dua set perhiasan dan wang hantaran sebanyak RM4.187 (Rp12.512), melambangkan hari jadi mereka.

“Dia (Ashanty) sekarang sah menjadi isteriku,” ujar Anang dalam nada bahagia sebelum memeluk dan mencium Ashanty di hadapan media.
Kebahagiaan terpancar dari senyum pasangan selebriti Anang Hermansah dan Ashanty.

Pernikahan tersebut berjalan dengan  lancar.Duda beranak dua itu dengan hanya sekali lafaz mengucapkan ijab kabul di hadapan wali,penghulu dan saksi serta para hadirin yang memenuhi Masjid tersebut.

Kredit Sumber: TRIBUNNEWS.COM

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Blogger Template by Clairvo