(Panas) Video Lucah Farawahida Bakal Tersebar

Saturday, July 11, 2009 by



Kecoh semalam bila Harian Metro (macam biasalah) mengeluarkan gosip ini di’muka hadapan akhbarnya. Kami dah masak sangat dengan Harian Metro ni untuk menjual akhbar mereka. Ada sebut pasal lucah-lucah sikit biarpun belum confirm, ianya seakan-akan dah diconfirmkan oleh mereka. Berpusu-pusu’lah orang melayu yang membeli.

Mengenai isu video lucah tersebar ni, kalau tiada angin masakkan pokok bergoyang. Mengapa Farawahida membuat laporan polis mengenai ugutan penyebaran gambar dan video lucah’nya jika semua itu tidak wujud? Bila dia takut, sekarang semua orang pun tahu yang gambar dan video lucah itu sememangnya benar-benar wujud. Kalau tak wujud, tak perlu nak buat laporan polis kot?

Dan mengapa pula laporan polis ditujukan kepada komposer tekenal, Julfekar Ahmad? Adakah ini membawa makna pernah terjadi “sesuatu” antara Farawaheda dan Julfekar sebelum ini? Jeng Jeng Jeng. Bagaimana Farawahida begitu yakin gambar dan video lucahnya ada ditangan Julfekar sehingga terpaksa membuat laporan polis? Sekali lagi, jeng jeng jeng. Renung-renungkan lah.

Apapun buat pembaca Oh! Artis yang terlepas berita ini di Harian Metro semalam, kami paste’kan untuk rujukan dan kefahaman yang lebih jelas.


KUALA LUMPUR: “Ya Allah…kenapa sampai macam itu sekali. Macam saya ini jahat sangat,” kata komposer Julfekar Ahmad mengulas tindakan penyanyi Farawahida membuat laporan polis mendakwa dia mengugut untuk mengedar gambar dan video lucahnya.

Julfekar, 45, yang dihubungi semalam terkejut dengan tindakan penyanyi itu berkata, Farawahida boleh membuat pelbagai tuduhan terhadapnya, tetapi perlu mempunyai bukti.

Menurutnya, dia juga akan membuat laporan polis terhadap bekas anak didiknya itu untuk membela diri terutama berkaitan dakwaan mengugut mahu mengedarkan gambar serta video lucah penyanyi berkenaan.

“Biar saya selesaikan dulu (rujuk peguam)…kemudian baru kita tengok macam mana,” katanya.

Farawahida difahamkan sudah membuat tiga laporan polis terhadap komposer terkenal itu masing-masing di Balai Polis Klang pada 6 November tahun lalu, Taiping, Perak (9 Februari) dan Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya, Rabu lalu.

Dia antara lain mendakwa menerima ugutan mengedar gambar dan video lucahnya bertitik tolak daripada tindakannya enggan menyambung kontrak dengan sebuah syarikat rakaman yang tamat pada 9 Februari lalu.

Bermula tarikh berkenaan, penyanyi itu mendakwa ingin mengadakan persembahan secara bersendirian tanpa mempunyai kaitan dengan syarikat rakaman itu.

Farawahida juga mendakwa menerima SMS memaki hamunnya termasuk bertulis ‘perempuan tidak guna, perempuan sundal’.

Julfekar seterusnya berkata, dia sebelum ini ada mendengar khabar angin Farawahida atau nama sebenarnya Farawahida Razali, 24, membuat laporan polis terhadapnya, namun tidak mahu melatah sehingga ia betul-betul sahih.

“Sehingga kini polis belum menghubungi saya, tapi saya juga akan membuat laporan polis,” katanya.

Dia berkata, sejak pulang ke kampung di Taiping, Perak, empat bulan lalu, Farawahida langsung menutup pintu perbincangan antara mereka.

“Penyanyi itu menghantar notis berhenti 24 jam kepada pengurusan (Millenium Art Sdn Bhd) atas alasan mengikut kehendak keluarganya, tapi mana ada penyanyi hantar notis berhenti,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamad yang dihubungi Harian Metro semalam mengesahkan menerima laporan artis wanita berkenaan sekitar jam 7.45 malam.

Menurutnya, polis kini membuka kertas siasatan terhadap laporan kes ugutan berkenaan dan disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan iaitu melakukan ugutan untuk menyebabkan kematian atau kecederaan.

“Pegawai penyiasat sudah berusaha menghubungi individu yang dimaksudkan dalam laporan terbabit, namun masih gagal menghubunginya. Namun, polis akan berusaha mencarinya bagi membantu siasatan,” katanya.

Kemelut antara mereka bermula apabila Julfekar yang juga pemilik Millenium Art Sdn Bhd (MASB) mendakwa Farawahida yang masih mempunyai setahun kontrak pilihan gagal menyempurnakan perjanjian yang ditandatangani apabila menyepikan diri sejak Februari lalu.

Farawahida dikatakan pernah dua kali menghantar surat untuk keluar daripada pengurusan MASB dalam tempoh 24 jam pada Februari dan awal Jun lalu, bagaimanapun permintaan penyanyi itu tidak dapat dilaksanakan berikutan kuasa untuk menamatkan kontrak pilihan adalah milik MASB dan bukan Farawahida.

Julfekar sebelum ini dilaporkan berkata syarikat tidak menghalang jika Farawahida mahu keluar dengan syarat bersedia membayar ganti rugi RM231,000 untuk keseluruhan produksi dan promosi album terbarunya, Farawahida `09.

“Saya juga memohon ganti rugi RM200,000 lagi atas segala kepayahan saya menaikkan namanya sepanjang tujuh tahun bergelar artis,” katanya.