Tahniah!! TMJ & Khaleeda Selamat Diijab Kabul

Friday, October 24, 2014 by

Tunku Ismail Sultan Ibrahim selamat diijab kabul dengan Che Khaleeda Bustamam di Istana Bukit Serene dalam satu majlis tertutup di sini, Jumaat. -foto Facebook Johor Southern Tigers


JOHOR BAHRU: Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim selamat diijab kabul dengan Che Khaleeda Bustamam, 21, di Istana Bukit Serene dalam satu majlis tertutup di sini, Jumaat.


Upacara akad nikah telah disempurnakan oleh Mufti Johor, Datuk Mohd Tahrir Samsudin.

Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan permaisuri Raja Zarith Sofiah bersama-sama anakanda baginda turut hadir.




Upacara pernikahan itu dijalankan kira-kira jam 10 pagi dan dilaksanakan oleh Mufti Johor, Datuk Mohd Tahrir Samsudin selepas istiadat pertunangan dan majlis hantaran.
 

Selepas majlis itu, Sultan Ibrahim dan Raja Zarith dilihat meninggalkan kawasan istana sekitar pukul 11.45 pagi.

Lebih kurang 15 minit kemudian, Tunku Ismail, 30, dan Che Puan Khaleeda meninggalkan istana.


Mereka melambaikan tangan kepada wartawan yang menunggu di luar pintu gerbang istana.




Sebelum itu, pengantin lelaki tiba di pintu gerbang istana pada pukul 10 pagi menaiki kereta Rolls-Royce Phantom bersama polis pengiring.

Pemimpin negeri termasuk anggota exco Johor dan tetamu jemputan tiba di Istana Bukit Serene sekitar pukul 8 pagi.





Uniknya, pasangan diraja ini dinikahkan dengan konsep yang sederhana tetapi masih meriah adalah satu amalan yang boleh dipuji dan dicontohi.

Untuk makluman anda, istiadat merisik sudah berlangsung pada 27 September lalu diketuai oleh Tunku Idris, dan Cik Khaleeda menerima tujuh dulang hantaran berbalas sembilan dulang kepada Tunku Ismail.

Istiadat persandingan pula akan diadakan di Istana Besar Johor pada pukul 7.30 malam, 8 November ini dan bakal dihadiri kira-kira 1,200 tetamu.

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com