#AF2014: Farez Pelajar Kedua Tersingkir

Monday, September 22, 2014 by
Farez tersingkir setelah berada di kedudukan terendah sejak minggu lalu.



Sebentar tadi telah berakhirnya konsert ketiga #AF2014 yang bersiaran secara langsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Setelah berada di kedudukan terendah sejak minggu lalu, akhirnya pelajar #AF2014 Farez kecundang jua apabila namanya diumumkan sebagai pelajar lelaki pertama yang tersingkir dengan peratusan undian sebanyak 2.8 %.

Dengan tema ‘Hits Fantasia’, Farez atau nama sebenarnya Muhammad Fareezuan Adnan telah menyampaikan lagu ‘Awan Nano’ nyanyian asal oleh juara Akademi Fantasia 7 iaitu Hafiz Suip.

Selain Farez, pelajar yang turut mendapat undian terendah selepas konsert adalah Nina dengan peratusan undian sebanyak 4.76 % dan diikuti dengan Zarif iaitu 4.4 %.

Manakala pelajar yang mencatatkan undian tertinggi adalah Azwan, 26 %, Firman, 15.86 % dan Aman dengan 10.34 %.

Konsert ketiga #AF2014 ini juga dimeriahkan dengan persembahan juara-juara AF yang lalu iaitu Mawi, Zahid, Faizul, Mila dan Hazama di permulaan konsert.

Selain itu pelakon Izzue Islam turut hadir memberikan kejutan buat Ziha yang meminati aktor tersebut dengan menjadi ‘model’ semasa pelajar tersebut membuat persembahan.

Dalam pada itu, tiga orang juri yang bertanggungjawab untuk memberi komen terhadap para pelajar di konsert ketiga ini ialah Dato’ Ramli MS dan Raja Azura selaku juri tetap manakala pengacara terkenal Datuk Aznil Hj Nawawi selaku juri jemputan.

Penyingkiran Farez diumumkan oleh hos #AF2014, Zizan Razak dan Faizal Ismail.

Dengan penyingkiran pelajar berusia 19 tahun itu, kini tinggal 10 orang bintang #AF2014 yang akan meneruskan perjuangan mereka sehingga bergelar juara.

Jangan lupa untuk mengundi pelajar #AF2014 kegemaran anda dengan menaip:


AFUNDI (NAMA SINGKATAN PELAJAR) ke 32777 atau AFUNDI10 (NAMA SINGKATAN PELAJAR) KE 32777

#AF2014 bersiaran secara eksklusif di Astro Ria (saluran 104) dan Maya HD (saluran 135).

Saksikan Diari AF pada setiap Isnin hingga Jumaat bermula jam 9.00 malam manakala Konsert Mingguan AF akan bersiaran secara langsung dari Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) setiap Ahad, jam 9.00 malam.

Bagi merancakkan lagi musim ini, Konsert Pertama dan Minggu akhir #AF2014 akan ditayangkan secara serentak di tiga buah saluran iaitu Astro Ria (saluran 104), Astro Prima (saluran 105) dan Maya HD (saluran 135).

Untuk maklumat lanjut seperti berita terkini, gambar dan video menarik #AF2014, sila layari www.af.com.my  atau tekan butang merah 'R' di alat kawalan jauh anda.

(Kredit: Astro Gempak)

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com