Pelakon Kontroversi Eina Azman Kahwin Datuk Ahad Ini

Monday, August 25, 2014 by




KUALA LUMPUR: Eina Azman, 19, yang pernah dilanda kontroversi cinta tidak kesampaian dengan seorang pelakon, bakal melangsungkan pernikahan pada malam 31 Ogos ini di Hotel Grand Hyatt, di sini.

Eina memilih jejaka berketurunan Sikh berusia 35 tahun yang dicintainya sejak setahun lalu.

Menurut Eina, bakal suaminya Datuk Paduka Kaiser Gurmeet Harden atau lebih mesra dengan nama Datuk Gmix, sudah berminat mendalami agama Islam sebelum mengenalinya lagi.

Bahkan ramai kawannya terdiri daripada kalangan orang Melayu.

"Ibu Eina pun banyak menolongnya untuk terus mendalami agama Islam. Dia sudah pandai baca Al-Fatihah dan surah lain. Sebelum ini pun, agama tidak pernah menjadi penghalang hubungan kami apatah lagi dia memang benar-benar mahu mendekati agama Islam.

"Apa yang lebih penting dalam hubungan kami ialah restu dari keluarga masing-masing. Alhamdulillah semuanya dipermudahkan termasuklah urusan kahwin ini," kata Eina yang ditemui BH Online ketika berkunjung ke Balai Berita hari ini bagi menyerahkan kad kahwinnya.

Menurut Eina, biarpun berbeza usia 16 tahun, beliau tidak melihat itu sebagai satu masalah besar dalam pertalian mereka.

Baginya semua berbalik kepada soal jodoh dan katanya, mereka tidak mahu bercinta lama-lama.

"Eina berharap dengan berkahwin ini segala kontroversi yang pernah terpalit dalam kerjaya seni akan hilang. Eina nak bersih daripada segala kontroversi.

"Tapi itu tak bererti Eina akan berhenti berlakon. Bahkan bakal suami pun tak menghalang. Sekurang-kurang apabila sudah berumah tangga, ada orang yang boleh jaga Eina. Selepas kahwin pun Eina kena tahu batas.

"Harap perkahwinan ini akan melenyapkan segala fitnah," kata pemilik kepada nama sebenar Cik Ainur Syakina Azman itu.

Eina memberitahu, beliau juga sudah langkah bendul tiga kakaknya yang masih belum berkahwin.

"Eina anak bongsu daripada lima beradik. Lepas ini, Eina akan mengikut jejak abang sulung," katanya yang akan muncul dengan drama 13 episod, Selamat Pengantin Madu untuk slot Lestary TV3 mulai 3 September ini di samping pelakon Fasha Sandha, Aiman Hakim Redza, Dilla Ahmad, Marrisa Yasmin dan Falisha Crossley.

Pada majlis pernikahannya Ahad ini, Eina memilih tema Bollywood. Majlis persandingan akan diadakan hujung tahun ini.

Oleh Zaidi Mohamad

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com