Bapa Mertua Kecewa Ashraf Muslim Kahwin Dua Di Thailand

Thursday, July 18, 2013 by
 Bapa mertua Ashraf Muslim, Lokman Abdul Hamid (kiri).



PETALING JAYA: Bapa mertua kepada pelakon dan pengamal perubatan Islam, Ashraf Muslim kecewa dengan tindakan pelakon itu yang membohongi ahli keluarga termasuk isterinya, Noor Dayana Lokman apabila bernikah kali kedua dengan bekas kru televisyen di Thailand pada 7 Julai lalu, tiga hari menjelang Ramadan.

Harian Metro melaporkan, Lokman Abdul Hamid, 54, yang juga pengasas Pusat Perubatan Islam al-Hidayah turut mempertikaikan tindakan Ashraf yang dianggap terburu-buru bernikah dengan Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29, tanpa menunggu keputusan mahkamah berhubung permohonan kebenaran poligami yang difailkan di Mahkamah Tinggi Syariah, Kuala Lumpur pada 9 April lalu.

"Kami sebenarnya kesal kerana dia tidak maklumkan pada kami termasuk isterinya sendiri. Kalau mahkamah beri keizinan berpoligami, kami reda dan terima keputusan. "Ini belum lagi mahkamah buat keputusan, dia telah bernikah di Thailand,” ujar Lokman.

Tambah Lokman, dia juga tidak dapat menerima alasan menantunya berkahwin lagi disebabkan belum dikurniakan anak.



Foto persandingan Ashraf bersama isterinya Noor Dayana pada 2011.

Lebih mengecewakan, apabila Ashraf tidak memaklumkan kepada Dayana bahawa tujuannya ke Thailand adalah untuk bernikah.

Mengulas mengenai penerimaan Dayana, Lokman berkata anaknya tidak rela untuk dimadukan dan dia tidak tahu apa tindakan Dayana selepas ini dan tidak masuk campur.

“Daripada mula pun anak saya tidak rela atau reda. Apa yang dikata seperti dalam surat khabar yang anak saya reda, itu pun bukan dari anak saya. Itu satu penipuan yang besar,” katanya.

Menurutnya, Ashraf mula mengenali Wan Sakinah ketika wanita itu bekerja di sebuah stesen televisyen dan ketika itu Ashraf masih bertunang dengan Dayana.

Bercerita rentetan kes itu, Lokman memberitahu pada mulanya Dayana memohon mahkamah menangguhkan kes itu kerana dia tidak mempunyai peguam.

Justeru mahkamah menetapkan tarikh pada Rabu untuk mendengar permohonan itu bagaimanapun sebaliknya yang terjadi.

Terdahulu Ashraf hadir ke Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur pada Rabu bagi menarik balik kebenaran berpoligami selepas mengaku bernikah di Thailand kali kedua dengan Wan Sakinah.

Hakim Syarie Muhammad Abdul Karim membenarkan permohonan Ashraf itu dengan perintah kos mahkamah dibayar sebanyak RM8,000 kepada isteri pertamanya.(Mstar)

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com