Sikap Tak Bertanggungjawab Sham (Kamikaze) Punca Isteri Tuntut Cerai

Tuesday, September 04, 2012 by
 Sham (Kamikaze) bersama isterinya,Farazila Abdul Jabar. (Gambar Fail)


Isteri kepada pemuzik dan pendakwah Sham (Kamikaze) iaitu Farazila Abdul Jabar memfailkan perceraian terhadap suaminya pada 30 Ogos lalu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam dekat sini kerana konflik dalaman yang berlanjutan sejak tiga tahun lalu.

Memetik kenyataan di mStar, Farazila, 31, berkata, keputusan itu diambil selepas pelbagai usaha untuk memulihkan rumah tangganya dengan Sham atau nama sebenarnya Shamril Mohd Salleh, 36, menemui jalan buntu.

"Saya ambil keputusan untuk memohon cerai daripada Sham kerana sudah tidak boleh hidup bersamanya lagi. Kami hanya bahagia pada tahun pertama perkahwinan sahaja.

"Beberapa konflik dalaman yang berlaku antara kami terlalu peribadi untuk saya dedahkan. Ia menjadi sebab utama perceraian ini," katanya.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 17 Ogos 2008 secara rahsia.

Farazila juga memberitahu keputusan bercerai itu  bukan kerana dipengaruhi kontroversi kononnya Sham sudah bernikah lagi pada Januari lalu. Sebaliknya dia menyatakan kesanggupannya untuk bermadu andai dakwaan tersebut benar.  Sham beristeri dua tersebar kerana disuruh mengunci mulut.

Keputusan nekad mahu bercerai disebabkan dia sudah tawar hati dengan sikap tidak bertanggungjawabnya Sham dalam urusan rumah tangga. Tambahan banyak konflik dalaman yang tercetus antara mereka dan Sham menafikan haknya sebagai isteri.

Mengenai pernikahan kali kedua Sham, Farazila berkata dia pernah bertanya kepada suaminya mengenai dakwaan itu untuk kepastian. Tetapi Sham tidak mengaku dan berdolak-dalik. Malah, Sham mula menjauhkan diri, tidur berasingan dan bersikap kasar terhadapnya. Kerana itu juga dia terpaksa berdiam diri selama ini walaupun maruahnya dan keluarga diperlekehkan umum sejak kontroversi suaminya beristeri dua tersebar.

Sebelum ini Sham pernah menafikan desas-desus mendakwa dia sudah bernikah lagi secara rahsia pada 16 Januari lalu, di Pulau Pinang. Sham menganggap gosip itu sebagai fitnah yang mencalar reputasinya sebagai pendakwah baru dan menggores hati isterinya Farazila.

Namun yang demikian, keluarga yang dipercayai isteri kedua Sham iaitu Nurul Halimin Md Salleh, 32, pernah mengeluarkan kenyataan yang dia terkilan apabila gitaris itu masih enggan mengakui dia sudah bernikah kali kedua.

Sumber terdekat keluarga tersebut berkata Sham yang kini bergelar pendakwah bebas bersikap tidak jujur kerana sehingga kini masih menafikan pernikahan itu.



- mD