Aweera Tidak Meniru Cara Nyanyian Awie

Monday, August 13, 2012 by
     

"Memang saya minat Awie. Sejak dari sekolah lagi saya minat dia. Apa yang saya maksudkan ialah saya mengidolakan dia. Saya bukan tiru dia," Saya cuma menjadikan dia sebagai idola.  saya", itu kata vokalis kumpulan Mojo, Aweera, 21, kepada MD ketika di temui sewaktu previu tayangan filem Leftwings, baru-baru ini.

Sekaligus menjawab isu berhubung dia didakwa sengaja meniru penyanyi Rock, Awie. Baru-baru ini tercetus kontroversi ekoran laporan sebuah akhbar mingguan minggu lalu, telah disalah erti sehingga menimbulkan salah faham dikalangan peminatnya dan penyanyi rock terbabit.

Pemilik nama sebenar Nasharul Aweera Norhissham ni turut menegaskan yang dia tidak pernah memberitahu meniru cara nyanyian Awie ketika ditanya mengenai persamaan yang berlaku di antara mereka sebaliknya mengagumi dan menjadikan penyanyi itu sebagai idola sejak dari zaman persekolahan lagi.

Di samping itu anak kelahiran Kangar, Perlis, ni berkata dia tidak pernah berniat untuk menimbulkan kontroversi dengan kenyataannya itu sebaliknya sekadar menjawab soalan wartawan apabila ditanya pelbagai soalan.

"Tiada siapa yang boleh tandingi nyanyian juga kredibiliti dia. Saya cuma menjadikan dia sebagai idola. Kalau nak kata saya tiru suara dia, saya ada minta pendapat peminat-peminat saya dan mereka kata, mereka dapat bezakan suara kami", ujarnya yang turut menyatakan rasa terkilan dan kecewa dengan kecaman yang diterima namun tidak sedikitpun mematahkan semangatnya untuk terus berkarya.

Pun begitu dia mengakui, sikapnya yang suka bergurau mungkin telah menyebabkan salah faham dengan apa yang dikatakannya sehingga dipandang serius oleh sesetengah pihak.

"Bukan nak salahkan sesiapa tetapi memang tiada niat untuk cetuskan apa-apa kontroversi sebegini dan perkara ini juga saya sudah dijelaskan kepada wartawan yang menulis artikel itu. Saya juga telah memberi penjelasan di Facebook saya. saya harap peminat Awie dapat menerimanya," kata bekas peserta One In Million (OIAM3) ini lagi.

Dalam perkembangan lain, Aweera yang akan pulang beraya di kampung halamannya selama seminggu, bakal muncul dengan filem pertamanya berjudul Leftwings yang akan ditayangkan pada 30 Ogos ini.

Oleh Farahanim Rahim  

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com