'Hero Baru Malaya' Dan Diana Danielle Bercium?

Thursday, May 31, 2012 by
   

Kalau selama ini, berikanlah watak seorang kekasih atau sebagai suami romantik kepadanya, Remy Ishak sememang sedia menginterpretasi dengan jayanya. Malah karakter Adam dalam Nur Kasih baik versi filem mahupun drama, antara hasil lakonan aktor berusia 30 ni yang mendapat pujian ramai. Hinggakan dia menerima jolokan sebagai 'Hero Baru Malaya'. Tetapi dalam filem terbarunya, Jiwa Taiko, Remy memberi persembahan yang sedikit berbeza, masih sebagai kekasih tetapi sandiwaranya kali ini lebih 'ekstrem'.

'Ekstrem' yang bagaimana? Selain babak aksi, filem arahan pengarah Osman Ali ni menuntut Remy sebagai Firman Mustaqim, yang berpasangan dengan aktres muda jelita, Diana Danielle (Trisha) melakonkan beberapa babak berahi dan bercium.

Walaubagaimana pun, Remy tidak menganggap apa yang dipotrey bersama Diana akan menjadi satu isu besar.

"Nak kata ia agak keterlaluan. Bagi saya, kami sekadar memenuhi tuntutan karakter. Lagipun sebelum itu, saya, Diana dan abang Osman duduk berbincang. Kami bertanyakan kenapa dan mengapa perlu adanya babak tersebut",

"Abang Osman menjelaskan itu adalah permintaan naskah serta watak itu. Kami masih tahu batas-batas dan niat kita adalah untuk menyampaikan mesej. Jadi harap penonton tidak salah anggap", ujar Remy kepada MD ketika ditemui di majlis pra tonton Jiwa Taiko di The Cathay Cinelesure, Damansara, malam tadi.


Tambahnya lagi, sikap profesional Diana malah semua pelakon yang terbabit dalam filem tersebut sekaligus membuatkan dia langsung tidak berasa kekok untuk melakonkan babak intim.

"Sebenarnya saya lebih seronok dengan jalan cerita dan watak daripada babak pegang-pegang ni. Tapi apapun saya tak nak lah di sebabkan faktor-faktor begini, menghalang saya daripada berlakon, katanya lagi.

Osman Ali (tiga dari kiri) bersama barisan pelakon 'Jiwa Taiko' (foto oleh Greyredphotography)Osman Ali (tiga dari kiri) bersama barisan pelakon 'Jiwa Taiko' (foto oleh Greyredphotography)

Jiwa Taiko mengisahkan pertembungan dua sahabat - Firman dan Pinto yang dulunya sama-sama menjadi penjenayah kecil, tetapi kini masing-masing memilih jalan hidup berbeza. Pergolakan tercetus apabila Pinto menuntut janji Firman untuk terus hidup dan mati dalam dunia hitam. Konflik tersebut telah mengancam raka-rakan Firman termasuklah Lara dan kekasihnya, Trisha.Dibarisi pelakon hebat lain seperti Bront Palarae, Nadiya Nissa, Fiz Fairuz dan ramai lagi, Jiwa Taiko bakal di tayangkan pada 14 Jun 2012.

Dalam pada itu, MD sempat juga bertanyakan mengenai perkembangan hubungan bersama buah hatinya Tiz Zaqyah. Baru-baru ini timbul gosip mereka kononnya sudah berpisah berikutan status di laman sosial pasangan sama cantik sama padan menggambarkan hubungan mereka sedang berantakan. Tiz sudah pun memberi kenyataan, bahwa mereka masih bersama. Namun selama ini Remy memilih jalan untuk berdiam diri sehingga di minta mengulas mengenai spekulasi tersebut,  

"Hubungan kami Okay. Saya semakin cintakan dia", ujar Remy ringkas.

Mengenai perkembangan lain, Remy baru saja usai menjalani penggambaran filem Bravo 5. Dia bakal kembali ke set penggambaran drama bersiri Cinta Jangan Pergi gandingannya bersama Tiz Zaqyah. Serta akan muncul dalam filem seperti, Aku, Kau Dan Dia, Hantu Kapcai dan Azazil.

Oleh Farahanim Rahim  

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com