Bekas Suami Lihat Daphne Iking Dipeluk Bahu Dan Dicium Oleh Darren

Tuesday, November 30, 2010 by

KUALA LUMPUR: Bekas suami kepada Daphne Iking memberitahu Mahkamah Teknologi di sini Isnin, bahawa beliau melihat bahu model dan pengacara terkenal itu dipeluk manakala pipinya dicium oleh seorang ahli perniagaan yang dinamakan sebagai defendan dalam saman peribadinya.
Ryan Chong Yiing Yih, 32, mendakwa kejadian itu belaku semasa beliau tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Sepang, dekat sini daripada Shanghai, China pada 5 Julai 2008.
“Saya melihat tangan kanan Darren Choy (defend) berada di atas bahu Daphne dan dia mencium pipi isteri saya, berdekatan dengan telinganya.

“Saya amat terkejut dengan situasi itu, Bukan itu sahaja, lebih mengejutkan apabila mengetahui bahawa Darren turut sama dalam penerbangan yang dinaiki oleh Daphne dari London,” katanya.
Beliau yang disoal dalam pemeriksaan oleh peguamnya,Wong Kian Kheong juga menambah, sejurus selepas itu dia menerima pesanan daripada Daphne yang bertanyakan lokasinya.
Ryan memberitahu Daphne bahawa beliau melihat perlakuan tersebut dan meminta Daphne untuk menghubungi Darrren bagi berbincang.

“Mereka berdua menafikan mempunyai hubungan sulit,” katanya di hadapan Majistret Engku Ahmad Rashdi Engku Abdillah.
Daphne berkahwin dengan Ryan, 31, pada 27 Januari 2007 di Bali, Indonesia dan pasangan itu dikurniakan seorang anak, Isobel Daniella, dua tahun.
Ryan juga memberitahu, dia sekali lagi menjumpai bukti apabila menbuka komputer peribadinya yag dikongsi bersama Daphne selepas pulang daripada tempat kerja pada pukul 1 pagi, 10 Ogos 2008.
“Saya membuka akaun e-mail Daphne dan menjumpai sejumlah e-mail yang dihantar Darren kepadanya. Hampir sejam saya membaca e-mail yang dihantar dan dibalas antara mereka, saya menyalin kandungan e-mail ke dalam fail peribadi saya,” katanya.

Katanya, ia dibuat untuk ditunjukkan kepada kawannya, Harold Tan.
Ryan, 31, memfailkan saman peribadi terhadap Darren, 44, kerana menuduh Daphne Eleanor Iking, 30, dengan niat supaya wanita itu melakukan persetubuhan yang ditegah dengannya.
Perbuatan itu didakwa dilakukan di B-13-2, The Plaza, Jalan Wan Kadir 3, Taman Tun Dr Ismail, di sini, antara Julai 2007 dan September 2008.
Darren dipercayai merupakan individu pertama yang didakwa mengikut Seksyen 498 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya, jka sabit kesalahan.
Darren diwakili peguam-peguam Akbardin Abdul Kader dan Datuk Jagjit Singh.
Perbicaraan bersambung pada 17 Disember ini.

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com