Pertubuhan Islam Indonesia Kecam Kunjungan Lady Gaga

Wednesday, May 09, 2012 by

JAKARTA
: Sebuah kumpulan Islam tegar di sini melarang keras kunjungan penyanyi Hollywood, Lady Gaga ke negara ini untuk mengadakan persembahan yang dijangka pada 3 Jun depan.

Barisan Bertindak Islam (BBI) Indonesia telah berikrar untuk menggerakkan kira-kira 30,000 penunjuk perasaan bagi membantah kedatangan Gaga selain menghalangnya “menjejakkan kaki” ke Indonesia, sebuah negara Islam terbesar di dunia.

“Kami akan melarang dia daripada memijak di atas tanah kami. Lebih baik dia tidak menyebarkan fahaman iblis ke negara ini

"Gaya beliau adalah kesat, berimej seks serta berpakaian lucah yang akan memusnahkan moral kanak-kanak. Dia sangat bahaya,” kata Pengerusi BBI Jakarta, Salim Alatas kepada AFP.

Lady Gaga adalah antara bintang Hollywood yang terkenal dengan imej keterlaluan, seksi serta sering tampil membuat persembahan provokatif sehingga mencetuskan bangkangan di negara-negara Asia ketika siri jelajahnya yang dikenali “Born This Way Ball”.

Pada bulan lepas kunjungannya yang bermula di Seoul, Korea Selatan turut mendapat kecaman.

Bagaimanapun terdapat peminat menerusi Facebook kelab peminat Lady Gaga di negara ini menyatakan keterujaan untuk menyaksikan persembahan artis tersebut selain berhasrat memberi penghargaan kepadanya.

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com