Chef Wan Tak Jadi Tutup Akaun Facebook

Monday, January 02, 2012 by


KUALA LUMPUR – Selebriti terkenal, Chef Wan yang terkenal dengan sikap suka menegur secara terbuka mengambil keputusan untuk tidak menutup laman Fan Page Facebook miliknya setelah membaca ribuan komen-komen peminat yang memujuk dan menyokongnya.
Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail berkata, komen-komen positif dari peminat-peminat yang setia dan sentiasa berdiri di belakang beliau di laman ‘Chef Wan Fan Club’ itu menjadi faktor utama untuk beliau tidak sampai hati untuk berbuat demikian.
“Alhamdulilah after reading all your comments i tak sampai hati nak tutup this fan club especially for all the loyalty and kindness as well as understanding that u have shown me through out our friendship here.”
(Alhamdulillah, selepas membaca semua komen saya tak sampai hati nak tutup fan club ini terutamanya apabila melihat kepada kesetiaan dan kebaikan yang kamu (peminat) tunjukkan kepada saya di sepanjang persahabatan ini),” katanya di laman Facebook miliknya itu.
Beberapa hari sebelum tahun baru, Chef Wan mengumumkan akan menutup akaun Fan Page Facebook miliknya itu pada tahun 2012, kerana rasa kecewanya terhadap segelintir pihak yang tidak dapat menerima kritikannya secara terbuka dan menghinanya menerusi laman sosial itu.
Menurut Chef Wan lagi, beliau tidak akan mempedulikan kehadiran komen-komen buruk yang diterimanya dan akan memadamnya dari lama facebooknya itu.
“Just ignore all this Langaus sudah lah…hee hee i can hear they are coming now!Mereka ni sudah tentu suka jaga tepi kain orang and jadi batu api and will always remained with that attitude pun.
“Kita delete sahaja lah. Lagi pun when they hear this good new lagi la berulat hati mereka sampai bertarung lagi nak tengok i jadi ke tidak tutup fan club ini. Hee hee to them always remember u are trap! The wiseman will always have the last laugh! Peace Ya!,” katanya lagi.
Selebriti masakan yang terkenal dengan pengalamannya yang luas itu sebelum ini mengkritik majlis resepsi perkahwinan Norman Hakim – Memey yang dikatakan tidak sepadan dengan kosnya yang melibatkan lebih RM12 juta.
Seterusnya, kritikan-kritikan pedas Chef Wan itu terus menjadi perbualan hangat apabila beliau dilantik menjadi juri pengkritik tetap Maharaja Lawak Mega 2011 (MLM 2011) dan beliau dianggap sebagai juri yang paling ‘ditakuti’ para peserta program realiti anjuran Astro itu.
Kontroversi kritikan Chef Wan itu tiba dikemuncaknya apabila Adlin Aman Ramli mengisytiharkan ‘perang Facebook’ terhadapnya ekoran tidak berpuas hati dengan kritikan yang diberikan pakar resipi itu kepada pesembahannya di MLM 2011 yang berakhir baru-baru ini.
Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN

0 comments:

Post a Comment

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com