Imej Baru Abby Fana Selepas Bergelar Hajjah



KUALA LUMPUR – Ramai pihak yang memuji perubahan imej oleh pengacara terkenal, Abby Fana, yang kini mengenakan pakaian busana muslimah sekembalinya dari menunaikan haji di Mekah pada bulan lalu.
Sebuah blog hiburan yang diminati ramai, Izyan.com, perubahan yang dilakukan oleh Abby Fana amat tepat dan wajahnya dilihat semakin berseri-seri sejak mengenakan tudung litup dikepala.
“Wah selepas balik dari menenunaikan ibadah haji beberapa bulan yang lalu, Abby Fana kini kelihatan berseri-seri. Almaklumlah dia dah tunaikan ibadah haji, dan kini dah boleh digelar hajjah. Perubahan yang Abby lakukan amatlah berpatutan, kini dia dah bertudung,” kata pemilik blog tersebut.
Selain itu, Izyan.com turut mengharapkan agar ramai lagi selebriti dan personaliti industri hiburan tanahair mengikut jejak langkah Abby Fana itu.
Pengacara terkenal di stesen radio no.1 tanahair Sinar FM ini muncul dengan imej bertudung menerusi program Malaysia Hari Ini (MHI) terbitan TV3 baru-baru ini.

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Gambar Suami Dan Anak Penyanyi Camelia




 
Masih ingatkah anda dengan penyanyi jelita kelahiran Sarawak, Dayang Nur Camelia Abang Khalid atau Camelia? Lama sungguh tak dengar cerita dia sejak dikhabarkan bernikah dengan seorang usahawan berjaya.
Rupa-rupanya beliau berkahwin dengan seorang ahli perniagaan, Datuk Seri Akhbar Khan yang merupakan seorang pemilik pusat membeli belah Maju Junction Mall.Perkahwinan rahsia Camelia dengan ahli perniagaan itu dikatakan berlangsung diluar negara tanpa sebarang liputan media..

Baru-baru ini pasangan Camelia dan suaminya itu telah mengadakan majlis cukur jambul di kediaman mewah mereka
Lalu dijemputnyalah sekumpulan pemain gamelan…nak dijadikan cerita, salah seorang daripada pemain gamelan itu juga adalah seorang blogger (http://yanayassin.blogspot.com).
Si blogger pun berkongsilah pengalamannya termasuk memasukkan gambar kenangannya bersama pasangan suami isteri itu dalam entrinya.
Hah apalagi…bila entri itu ditemui oleh portal hiburan dan forum, semua pakat ‘pick-up’lah cerita tersebut.


Ini antara tulisan blogger berkenaan sewaktu di rumah Camelia;
” Suami Camelia balik,… Kitaorg dah nak balik baru tau yang suami nyer seorang Dato’ Sri,… Sangat peramah, yang paling best offer kitaorg g Bali, fully Sponsor sebab Dato’ mmg ada rumah kat Bali,………. Fuhh !!!!, Best nyer kalau jadi kenyataan,… Amin…Mana lah kitaorg tau yang dia tue Dato’ sebab Camelia suh panggil tuan jerk, Camelia pun x bg panggil dia Datin,……… Sangat baik hokeeyyy !! layanan pun tip top,………Kita paling kagum tgk rumah nyer, dah macam hotel,… Decoration mmg cantik,… rumah pun besar, orang gaji pun ramai gak arrr !!!! “
Untuk rekod, perkahwinan pertama Camelia telah musnah lebih 10 tahun lalu.
Perkahwinannya dengan Mohd. Ehsan Tun Ahmad Zaidi Adruce tidak kekal lama tanpa dikurniakan sebarang cahaya mata.
Kali terakhir Camelia menghasilkan album beberapa  tahun lalu berjudul Untukmu.
Bagaimanapun selepas itu namanya terus hilang begitu saja tetapi di sebalik kehilangan itu, dia aktif sebagai duta produk kecantikan dan model rekaan fesyen Tom Abang Saufi.

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Norish Karman Nafi Hamil Luar Nikah


PETALING JAYA: Pelakon Norish Karman (gambar) yang lama menghilangkan diri daripada dunia seni kerana dikatakan hamil luar nikah akhirnya muncul dengan menafikan khabar angin itu.
Pelakon drama Spa Q ini berkata dia enggan mengambil tahu berita sensasi itu sebaliknya lebih menyibukkan dirinya dengan kerja dan anak-anaknya.
“Saya tidak mengambil tahu tentang gosip-gosip di akhbar mengenai hal itu kerana sangat sibuk dengan kerjaya dan anak-anak.
“Tetapi saya ada mendengar cerita-cerita kelakar ni. Pada saya, banyak perkara lain yang saya boleh fikirkan. Biarlah mereka (media) nak cakap apa, saya tidak kisah.
“Yang penting, siapa nak jumpa saya, boleh…tapi kita borak pasal kerja sahaja,” katanya kepada mStar Online.
Pada Rabu lalu, pihak media yang menanti kemunculan Norish pada Festival Monodrama di Istana Budaya, Kuala Lumpur hampa kerana pelakon itu tidak muncul bagi mendapatkan komennya berhubung desas-desus itu.

 
Tambahnya lagi: “Suka hati mereka nak cakap apa (larikan diri). Saya sedang sibuk dengan penggambaran drama rantaian Anakku Sazali di bawah arahan Bade Azmi.
“Kenapa semua orang nak kejar saya. Saya bukan popular dan cantik. Ramai lagi yang boleh dikejar…
"Apabila orang menonton saya di Festival Monodrama itu nanti, mereka dapat menilai sendiri sama ada khabar angin itu benar atau tidak. Secara logiknya, tiada siapa yang akan mengambil pelakon yang berbadan dua untuk berlakon di atas pentas."
Dalam pada itu, Norish turut menjelaskan sebab dia menyepikan diri dalam industri adalah kerana sibuk menjadi juri Pilih Kasih musim ketiga di Pulau Pinang dan berbincang dengan komposer untuk menyiapkan album pertamanya.
Festival Monodrama akan di pentaskan di Istana Budaya pada 13 dan 14 Disember ini yang turut menampilkan beberapa pelakon lain antaranya Jasmin Hamid dan Misha Omar.

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Top 10 Artis Wanita Tercantik Memakai Tudung

                                                  1.Fazura






2.Tiz Zaqyah

3. Fouziah Gous

                                                         4. Erra Fazira

                                                         5. Neelofa


                                                  6. Nora Danish

                                                      7. Lisa Surihani

                                                        8. Maya Karin


                                                    9. Fasha Sandha

                                             10. Dato’ Siti Nurhaliza


Semoga satu hari nanti akan terbuka pintu hati mereka untuk terus bertudung, InsyaAllah.
Yang penting niat kena ikhlas, bukan bertudung kerana ikut trend ataupun sekadar
nak dapatkan perhatian media sahaja. Sama-sama kita doakan.

2 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

ND Lala Disamun Mat Rempit


ND Lala menunjukkan cermin keretanya yang dipecahkan kumpulan Mat Rempit, semalam.

KUALA LUMPUR - Penyanyi ND Lala yang popular dengan lagu PM Kita kerugian RM2,500 apabila telefon bimbit dan kunci kereta miliknya dirampas sekumpulan lelaki di sebuah stesen minyak di Jalan Genting Klang di sini semalam.
Kejadian mencemaskan pada pukul 3.40 pagi itu berlaku ketika ND Lala atau nama sebenarnya, Amir Hamzah Salleh berhenti di stesen minyak itu untuk ke tandas.

Bulatan menunjukkan lokasi ND Lala disamun di sebuah stesen minyak di Jalan Genting Klang semalam.
Selepas keluar dari tandas, artis yang berusia 50 tahun itu masuk semula ke dalam kereta BMW miliknya.
Ketika sedang menyemak khidmat pesanan ringkas (SMS) pada telefon bimbit, bapa kepada naib juara program realiti One In A Million (OIAM) musim kedua, Sheila Amzah tiba-tiba dikerumuni sekumpulan sepuluh hingga 15 lelaki yang menunggang 10 buah motosikal.
Sumber berkata, salah seorang daripada suspek itu bertindak memecah cermin sebelah pemandu menggunakan topi keledar.
"Selepas itu, suspek-suspek terbabit dipercayai kumpulan pelesit rempit merampas telefon bimbit jenis iPhone 4 dan kunci kereta mangsa," kata sumber itu kepada Kosmo! di sini semalam.
Oleh ATIKAH DALI dan AZIRAN YUNUS

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Shahir AF8 Dilanda Seribu Satu Kontroversi


PESONA...biar Shahir dilanda seribu satu kontroversi, peminat sentiasa setia menyokongnya.

MISTERI kehilangannya dan soal cinta sangat sinonim dengan jejaka kacak berwajah manis ini. Melihat kepada perwatakan dan tutur bicaranya yang sopan, membuatkan ramai berasa hairan bagaimana juara program realiti Akademi Fantasia musim kelapan (AF8), Ahmad Shahir Zawani boleh dikaitkan dengan pelbagai cerita panas dan spekulasi.
Sebagai selebriti dikenali, mahu atau tidak itulah hakikat yang harus ditelan. Begitupun, jauh di sudut hati anak kelahiran Ipoh, Perak ini tersembunyi rasa kecewa dan kesal ekoran dikaitkan dengan pelbagai cerita yang kurang enak didengar.
Walaupun dibebani pelbagai gosip panas sehingga menimbulkan spekulasi, Shahir yang ditemui ketika rakaman Muzik-Muzik 26 di Shah Alam, baru-baru ini tidak langsung menunjukkan sebarang perubahan.

Senyumnya masih sama meleret dengan dihiasi pendakap gigi dan tuturnya juga lancar menjawab setiap persoalan tanpa sedikitpun menunjukkan riak kurang senang.





Jelasnya, kehilangannya sebelum ini bukan kerana mahu menyorokkan sesuatu, apatah lagi dikaitkan dengan pelbagai misteri yang menimpa. Sebaliknya, cerita yang tersebar selama ini berlaku disebabkan salah faham.

“Insiden jatuh dalam bilik air pada Jun lalu adalah permulaan segala cerita kerana selepas itu saya diberi cuti dua bulan dan kemudian saya terus sambung cuti sepanjang Ramadan. Tidak sangka pula sepanjang ketiadaan saya selama tempoh tiga tiga bulan itu timbul pelbagai spekulasi bukan-bukan. Sedangkan sepanjang tempoh itu, saya hanya duduk memerap di rumah.

“Bayangkan saya dituduh hilang dan sakit, kemudian dikatakan terbabit dalam kegiatan gerakan Islam. Entah macam mana kisah terbabit boleh timbul pun saya tidak tahu. Saya hanya duduk berehat di rumah kerana tidak boleh meneruskan aktiviti seni memandangkan kesihatan yang tidak stabil ketika itu. Pihak pengurusan sendiri memberikan cuti agar saya dapat berehat dan cepat sembuh.

“Hikmah di sebalik apa yang berlaku, ibu bapa saya semakin faham dengan permainan dunia seni kerana sebelum ini jika ada cerita kurang enak mengenai saya, pastinya mereka tertanya-tanya bagi mendapatkan penjelasan.

“Apabila berada di depan mata mereka sepanjang bercuti dan gosip mengenai diri saya hangat dimainkan di media, mereka sendiri bertindak sebagai pendinding dan cuba menasihati saya agar terus kuat berhadapan dengan ujian ini. Pada waktu sama, tidak dinafikan mereka jadi pelik bagaimana orang boleh membuat spekulasi dan andaian sedangkan saya elok saja berehat di rumah.

“Begitupun, apa yang berlaku tetap saya hargai kerana ia membuatkan saya menjadi lebih kuat untuk terus berhadapan dengan cabaran. Ia kekal menjadi satu pengalaman yang banyak mendidik untuk menjadi insan yang lebih baik,” katanya tersenyum.

Penyanyi yang mempertaruhkan lagu Luar Biasa di peringkat Separuh Akhir Muzik-Muzik 26 ini bagaimanapun menyifatkan setiap kisah yang timbul mengenainya dianggap satu perhatian dan penghargaan kerana masih ada pihak ingin tahu mengenai perkembangan dirinya.



Berbicara lebih lanjut, wajah Shahir sedikit pun tidak menunjukkan riak terkejut apabila dramatis, Rozita Che Wan yang terus dikaitkan dengan namanya akan ditanya. Waktu sama, dia seperti sudah mengagak soalan itu akan diajukan.

Menganggap segala kontroversi dan kisah cinta yang timbul itu hanya sekadar satu gosip dan tiada kebenarannya, Shahir hanya mampu mengharapkan agar suatu hari nanti peminat dapat menilai sendiri kerana tiada guna sekiranya dia terus menafikan dalam usaha untuk membetulkan keadaan.

“Kami masih berkawan dan memang sejak dulu kami berhubungan sebagai kenalan. Tidak lebih daripada itu. Sesiapa juga boleh melihat semula mana-mana artikel atau kenyataan yang dikeluarkan saya, tidak sekali pun saya mengesahkan mengenai gosip cinta antara kami, sebaliknya memang apa yang ada hanyalah hubungan persahabatan.

“Saya akui kami pernah akrab dan ada keserasian, namun semuanya terlalu awal dan saya sendiri masih sibuk mencatur perjalanan kerjaya yang baru hendak bermula. Mana mungkin saya mengalih perhatian untuk berbicara soal cinta sedangkan keluarga dan kerjaya adalah keutamaan. Apa saja kenyataan dan kisah mengenai saya dan Rozita sebelum ini adalah satu salah faham.

“Saya masih lagi sendirian dan tidak pernah menjalin hubungan serius dengan sesiapa sejak menyertai AF. Biarlah masa dan keadaan yang menentukan segala-galanya kerana apa yang penting bagi saya keluarga tahu perkara sebenar. Saya tidak mahu mengeruhkan keadaan dan melukakan hati sesiapa.

“Laluan saya kini hanya pada kerjaya nyanyian yang masih perlu ruang bagi terus diperkukuhkan,” katanya yang tidak mahu terus mengulas secara terperinci mengenai gosip cintanya.

Sebaik mengubah topik kepada perkembangan kerjaya seni, Shahir terus tampak bersemangat. Lebih-lebih lagi sudah lama dia tidak berkongsi cerita bersama peminat yang sentiasa merinduinya.

Meletak sepenuh fokusnya pada pembikinan album terbarunya yang dijadual berada di pasaran Disember depan, Shahir yang kini sudahpun merakamkan empat lagu dan berbaki dua lagi lagu mengharapkan usahanya ini akan mengubat kerinduan peminat yang tidak henti memberikan sokongan.

“Bintang kelahiran program realiti seperti saya adalah produk yang hidup atas sokongan peminat. Mereka sanggup meletakkan saya di atas. Atas alasan itu, ada tanggungjawab yang perlu saya lakukan iaitu mengembalikan apa yang diinginkan peminat. Saya harus berterima kasih dan memberikan yang terbaik kepada mereka kerana sejak awal lagi merekalah penyokong kerjaya saya selain keluarga.

“Satu magis buat saya apabila sokongan peminat yang langsung tidak berbelah bahagi. Meskipun timbul pelbagai cerita dan spekulasi, mereka terus setia dan sentiasa menunggu kehadiran saya.

“Lantas Disember depan atau selewat-lewatnya awal tahun depan, saya akan muncul dengan album solo yang masih mengangkat muzik Pop Rock dengan sedikit sentuhan melodi romantis.

“Saya ingin memastikan peminat berpuas hati dengan album itu nanti yang semuanya dirakam semula dengan alunan vokal yang menceritakan perasaan saya,” katanya.


PROFIL

NAMA PENUH: Ahmad Shahir Zawani
TARIKH LAHIR: 5 September 1988
UMUR: 23 tahun
TEMPAT LAHIR: Ipoh, Perak
KELUARGA: Anak sulung daripada lima beradik
PENDIDIKAN: Diploma Kejuruteraan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)
PENCAPAIAN: Juara Akademi Fantasia 8 dan Artis Baru Popular pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011
LAGU: Kebahagiaan Dalam Perpisahan, Tiba (Bersama Faizal Tahir & Faizal Ismail), Dimanakan Ku Cari Ganti (Bersama Stacy, Aizat, Ning Baizura, KRU, Atilia dan Ella), Luar Biasa, Pendam, Cerita Kita, Dia Yang Kau Pilih dan Cintakan Kembali
FILEM: Karak
PROGRAM TELEVISYEN: Lawaknya Fantasia Raya, Cerciter Cinta, Diariku... Shahir, Lemang, Lebaran, Labuci dan Konsert Reunion AF8
DUTA: Duta Brand’s Generasi Hebat dan Ikon Belia Perak

Oleh Murshid Eunos

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Mawi Bolot Dua Anugerah Di Konsert Akhir Reunion AF


Mawi memenangi dua anugerah di Konsert Akhir Reunion Akademi Fantasia di AEON AU2, Setiawangsa, Sabtu lalu.

KUALA LUMPUR: Biarpun karier nyanyian Mawi dilihat kurang menyerlah sejak akhir-akhir ini, namun dia tidak tewas untuk membolot dua anugerah di Konsert Akhir Reunion Akademi Fantasia (AF) pada Sabtu lalu di AEON AU2, Setiawangsa, di sini.
Mawi atau Asmawi Ani yang merupakan juara AF3 berjaya memenangi Anugerah Balada Lelaki dan Anugerah Duet dengan pasangan duet Lagu Jiwa Lagu Cinta iaitu Datuk M.Nasir yang pernah menjadi pengetua Mawi sewaktu di AF3.


Antara alumni AF dan pengacaranya, Aznil Nawawi di rakaman konsert tersebut.

Sementara itu, antara sembilan musim AF, alumni AF2 yang lebih menyerlah apabila berjaya menggondol dua anugerah di konsert yang menggabungkan hampir semua alumni AF 1 hingga AF9 itu.
Zarina dan Bob yang merupakan bekas pelajar AF2 berjaya memenangi Anugerah Dangdut Terbaik menerusi lagu Goyang Inul dan Anugerah Irama Malaysia (Pantun Budi).
Berbaki lima lagi anugerah masing-masing dimenangi oleh Anum AF8 (Anugerah Rock Wanita), Hazama AF9 (Anugerah Rock Lelaki), Faizal AF4 (Anugerah Komedi), Mila AF5 (Anugerah Balada Wanita) dan Stacy (Anugerah Tari).

 Bob AF2 memenangi Anugerah Irama Malaysia.

Selain itu, penonton turut dihiburkan dengan dendangan lagu bonus iaitu Hatimu Milikku nyanyian Nera AF9, Cinta Abstrak (Azri AF9), Ombak Rindu (Adira AF8 & Hafiz AF7) dan Simetri (Hazama & Amy Search).
Bagaimanapun, ia menjadi kejutan dan kelainan apabila Hazama berduet dengan klip video Amy menyanyikan lagu itu yang disiarkan di layar putih sebagai pengganti kehadiran Amy di situ.
Konsert bertemakan malam anugerah itu diadili oleh bekas tenaga pengajar AF iaitu Fauziah Nawi, Adnan Abu Hassan, Adam Corrie Lee, Dr Azahari Othman, Fazley Yaakob dan pengacara Diari Ext AF, Zainal Alam Kadir.
Konsert ini akan disiarkan di Astro Ria (saluran 104) pada Sabtu, 31 Disember ini, pukul 10 malam.

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Hrithik Roshan Menangis Kerana Anak

                         Gambar Hrithik Roshan bersama isterinya Sussanne.

Jika sebelum ini, pelakon terkenal Bollywood, Hrithik Roshan, mudah menangis dalam filem-filem lakonannya. Kali ini, dia dilihat benar-benar menitiskan air mata demi anak kesayangannya, Hridhaan, 3.

Bagaimanapun, itu adalah air mata kegembiraan kerana Hitrik teruja melihat anaknya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan lumba lari, anjuran pihak tadika.


              Gambar Hrithik Roshan sebagai cover majalah 'VOGUE'



              Hrithik Roshan bersama anak-anaknya,Hrehaan and Hridhaan.
 
Menurut sumber, bapa berusia 37 tahun itu, terharu dengan kemenangan anaknya dan tidak dapat menahan air mata. Malah dia juga sentiasa menyokong anaknya sepanjang pertandingan.

“Setiap kali melihat anaknya bertanding, dia akan bersorak untuk anaknya itu. Namun perkara paling manis adalah apabila melihat dia menitiskan air mata melihatkan kejayaan anaknya itu,” kata sumber.-Agensi

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Julia Perez Bangga Jadi Duta Kondom

Aktres Julia Perez dipilih menjadi Duta Kondom oleh Komisi Penanggulangan AIDS Nasional Indonesia
JAKARTA: Julia Perez mengaku dia tidak bimbang mendapat imej buruk kerana menjadi duta kondom.
Sebaliknya, Julia merasa gembira kerana dapat membantu memberi pendidikan seks.

“Saya tidak takut sama sekali dengan imej buruk. Sebagai duta kondom, ia adalah satu perkara positif. Malah, saya berasa bangga supaya orang tahu betapa penting menggunakan kondom,” kata Julia ketika ditemui sewaktu acara Sex Survey Presentation 2011 di Jakarta, semalam.





Sebagai duta kondom, kekasih Gaston Castano itu merasakan dia mempunyai tanggung jawab besar untuk memberikan pendidikan seks. Apatah lagi di kalangan remaja yang menurut kaji selidik DKT Indonesia, ramai melakukan seks luar nikah.

“Ramai yang berfikiran pendidikan seks adalah perkara yang menjadi pantang larang tapi sebenarnya tidak. Kalau bukan kita yang bertanggung jawab mendidik, siapa lagi? Kita mesti sama-sama memberikan pendidikan supaya tidak salah jalan,” katanya.


Kata Julia lagi, “Tugas saya memberi impak yang baik dan betul. Saya rasa ini bukan hal yang dilarang. Mungkin pada masa hadapan, kami akan ke sekolah pula,” katanya.

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

'Ombak Rindu' Mampu Pungut RM8 Juta



                  Peneraju utama 'Ombak Rindu' Aaron Aziz dan Maya Karin.

Filem cinta kembali mendapat tempat di hati peminat

SEBELUM ini, filem arahannya kurang mendapat tempat di hati peminat apabila pungutan di pawagam kurang memberangsangkan. Namun, apabila dia tampil bersama garapan terbaru yang diangkat daripada novel tulisan Fauziah Ashaari, Ombak Rindu, ia menjadi bualan hangat peminat.

Maka tidak hairan apabila filem keluaran Tarantella Pictures dan Tayangan Unggul itu berjaya memungut kira-kira RM4 juta selepas empat hari tayangan. Ia sebuah pencapaian yang dilihat begitu cemerlang buat sebuah judul dalam genre drama.

melihat sambutan hebat diberikan kepada filem lakonan Aaron Aziz, Maya Karin dan Lisa Surihani itu, Osman Ali berasakan, tidak mustahil filem terbabit mampu mencatat pungutan lebih tinggi - RM8 juta, selepas dua minggu tayangan.


Barisan pengarah,penerbit dan pelakon filem Ombak Rindu pada malam gala filem tersebut baru-baru ini.


Dan, jika sambutan memberangsangkan terus diterima, tidak mustahil juga ia bakal muncul filem drama cinta dengan pungutan terbesar dalam sejarah filem Melayu.

Malah, maklum balas yang diterimanya mengenai filem yang mula ditayangkan pada 1 Disember itu daripada penonton amat membanggakan dirinya sebagai seorang pengarah dan berpuas hati kerana dapat mengembalikan filem bergenre romantik kepada penonton.

“Saya tidak menjangka langsung mengenai kutipan yang dilakukan filem ini, malah melihatkan pada tajuk filem itu sendiri yang kurang nilai komersialnya membuatkan saya takut untuk mengarahkan filem ini.
“Selepas membuat kajian mengenai novel terbabit yang mendapat sambutan hangat pembaca, saya tanamkan tekad dalam diri untuk memberikan lebih lagi kepada penonton, terutama pembaca setia Ombak Rindu,” katanya.

Gagal meraih kutipan tinggi bagi filemnya sebelum ini, Puaka Tebing Biru, Anak Halal dan Cun, Osman melihat filem terbarunya memberi perubahan kepada industri perfileman tempatan.

Meskipun penerbit filem kini ghairah menerbitkan filem bergenre seram dan aksi, namun cubaan Osman untuk menghasilkan filem bergenre romantik nyata membuahkan hasil.

“Saya memang suka mengarah filem bergenre sebegini, tetapi sebelum ini saya tidak berpeluang berbuat demikian. Apabila diberi peluang oleh penerbit, saya cuba beri yang terbaik.

“Pelbagai pandangan yang saya terima mengatakan filem ini lebih bagus daripada novel, manakala bagi yang pernah membaca novel ini pula mengatakan ada plot yang tidak sampai seperti dalam novel,” jelasnya.


Biarpun pelbagai kritikan dan komen yang diterima, Osman memandang dari sudut positif dan beranggapan setiap komen dan kritikan itu menunjukkan keprihatinan penonton terhadap filemnya itu.


                                        Babak kontroversi dalam 'Ombak Rindu'.

“Saya rasa penonton sudah mula menunjukkan minat terhadap filem bergenre sebegini kerana bagi yang pernah membaca novelnya, mungkin akan teruja untuk menonton tetapi bagi yang tidak pernah membaca novel berkenaan, mereka beranggapan ia sebuah filem yang menarik.

“Saya buat filem untuk semua golongan tak kira muda atau tua, malah hati saya rasa tersentuh apabila melihat pasangan berusia 50 tahun ke atas datang menonton filem ini,” katanya.

Berasakan sudah tidak ada lagi filem Melayu bergenre sedemikian, Osman berhasrat untuk terus mengarahkan filem romantik dan mengembalikan penceritaan yang pernah mendapat perhatian penonton suatu ketika dulu.

Begitupun Osman juga tidak melupakan genre lain apabila mengarahkan Jiwa Taiko, sebuah lagi genre aksi, selepas melakukannya menerusi Anak Halal.

Filem yang membariskan pelakon Bront Palarae dan Diana Danielle itu kini menjalani proses pasca produksi dan dijangka akan menjengah ke pawagam pertengahan tahun depan.

“Dulu saya pernah buat filem aksi tetapi tidak berhasil dan kali ini saya cuba lagi. Saya buat filem untuk kepuasan penonton dan apabila penonton berpuas hati dengan karya saya, itu satu kebanggaan buat diri saya.

“Saya tidak pernah meletakkan sebarang sasaran bagi filem saya, tetapi lebih mementingkan kepuasan penonton. Sebagai seorang pengarah kalau karya kita dihargai dan diterima penonton itu sudah cukup memberi kepuasan,” terangnya.
Oleh Muhamad Fairoz Azizan

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Wajah Jelita Neelofa Menjadi Rebutan Ramai Penerbit



BIARPUN digelar pendatang baru, wajah jelita pelakon, Neelofa sudah menjadi rebutan ramai penerbit.
Seunik orangnya, pemilik nama sebenar Noor Neelofa Mohd Noor, 22, ini bersyukur dengan rezeki yang melimpah ruah setelah menjuarai Dewi Remaja 2010.
Bermula dengan filem Azura, dalam masa tidak sampai setahun dia sudah berlakon lima filem.
Selepas Azura, dia berlakon dalam filem Hantu Kapcai, Lemak Kampung Santan, SAM dan Taiko yang dijangka memasuki penggambaran pada bulan ini.
Kesemua filem tersebut dijadualkan masuk panggung tahun depan.
Selain bidang lakonan, Neelofa juga meluaskan karier seninya dalam bidang pengacaraan apabila digandingkan dengan pengacara dan penyampai Hot FM, Fara Fauzana untuk mengendalikan program Nona di TV3.
Neelofa sempat berkongsi tentang pengalaman pertamanya menjalani penggambaran episod pertama Nona di Lombok, Indonesia.
“Dalam setiap episod ada enam segmen dan saya mengendalikan segmen makan angin di Lombok.
“Saya rasa seronok kerana pertama kali menjejakkan kaki ke sana. Jika dulu, saya memberi tanggapan negatif dengan tempat ini memandangkan ramai wanita Malaysia yang dibawa lari oleh lelaki Indonesia ke sana.
“Tetapi apabila sampai ke sini, persepsi itu berubah dan saya rasa tempat ini menjadi popular kerana kecantikan tempatnya serta banyak lagi lokasi yang belum diterokai dan boleh dibangunkan seperti Bali.
“Saya ke Lombok ditemani orang lain termasuk panel yang mengendalikan kru Nona di sana. Alhamdullillah, ada yang memaklumkan mereka berpuas hati dengan hasil kerja saya.
“Apapun, saya tahu program ini sangat besar dan jika ada penonton yang tidak berpuas hati, saya tidak akan rasa kecewa kerana saya sudah memberikan yang terbaik dan saya, pengalaman akan mengajar seseorang itu untuk menjadi lebih baik,” ujarnya yang berada di Lombok selama empat hari bermula 28 November hingga 2 Disember lalu.
Jelasnya lagi, dia tidak akan menyesal menerima tawaran pengacara Nona walaupun masih muda untuk mengendali program tersebut.
“Saya mengidam program seperti ini dan mahu menjadikan Nona sebagai batu loncatan untuk melonjak karier saya.
“Usia tidak semestinya menentukan seseorang itu lebih berbakat atau tidak kerana yang penting adalah ilmu pengetahuan.
“Lagipun, program ini mahu mensasarkan remaja perempuan yang mungkin sebelum ini menganggap Nona hanya sesuai untuk wanita yang sudah berkahwin.
“Apabila saya banyak membaca dan bertanya kepada orang lain, secara tak langsung akan mematangkan diri saya,” ujarnya.



Kecantikan sebenar
Menyelami erti kecantikan sebenar buat si jelita ini, Neelofa akui seseorang itu akan menjadi lebih cantik jika memiliki tingkah laku dan hati yang baik.
“Walaupun orang kata saya menang Dewi Remaja sebab cantik, kadang-kadang saya rasanya tidak juga kerana kemenangan mungkin dinilai dari banyak segi.
“Paling penting, wanita itu perlu kerana jika tidak cerdik, bagaimana nak maju dalam industri ini,” katanya lagi.
Memiliki sepasang mata yang mampu mencairkan hati mana-mana lelaki, Neelofa berkata bahagian matanya jarang sekali disolek tebal.
“Saya lebih tertumpu pada pemakaian celak dan maskara. Untuk kulit muka pula, saya hanya menggunakan pencuci muka Shu Uemura terutama menanggalkan mekap selepas kerja.
“Selain itu, saya mengamalkan minuman kolagen yang boleh mengelakkan muka menjadi kusam.
“Saya juga membuat rawatan muka di Chemical Peel setiap dua kali sebulan. Cara paling mudah untuk kecantikan kulit adalah minum banyak air kosong,” ujarnya tentang tip kecantikan yang diamalkan untuk OopStarz! kali ini.
Tambahnya lagi, untuk mengelakkan kulit muka menjadi gelap akibat berjemur di bawah cahaya matahari, Neelofa akan membuat lulur badan dan mengambil vitamin C untuk mencerah semula kulit.
“Saya takut kulit gelap, jika kulit berjerawat masih ada banyak cara untuk atasi,” katanya.
 

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Tahniah!! Siti Sarah Selamat Lahirkan Bayi Lelaki



Penyanyi yang popular menerusi lagu ‘Kesetiaan’, Siti Sarah Raisuddin selamat melahirkan anak sulungnya seorang lelaki tepat jam 10.19 pagi tadi.
Sarah yang sebelum itu dilaporkan telah dimasukkan ke hospital Ampang Puteri, Ampang pada malam semalam,3 Disember 2011.




Shuib Sepahtu atau nama sebenarnya Shahmira Mohamed dan Siti Sarah Raisuddin telah berkahwin sekitar Februari 2011 yang lalu dan mengumumkan Siti Sarah telah mengandung hampir dua bulan sekitar April 2011.
Tahniah diucapkan kepada pasangan Siti Sarah dan Shuib.

0 comments:

<> Sila tinggalkan komen dan pendapat anda.TQ

<> Untuk sebarang pertanyaan,cadangan,kritikan,perkongsian berita artis dan pengiklanan.sila email ke: gosipsensasi@yahoo.com

Blogger Template by Clairvo